nuffies

Wednesday, December 14, 2011

Berjalan dalam hujan tanpa payung

Pernah dengar lagu memori daun pisang? Lagu dangdut zaman dulu-dulu. Lagu ni  mengisahkan sepasang kekasih yang berteduh dalam hujan di bawah daaun pisang. Bila di fikir-fikir balik, korang pun mesti selalu jugak buat make-shift payung kan? Tak kira la pakai surat khabar ke, pakai fail ke, pakai kertas ke.

Tak lupa jugak yang buat macam ni?

Pakai beg plastik atas kepala. haha. Aku kadang-kadang selalu jugak lari tergedik-gedik dalam hujan pakai fail plastik. Tergedik-gedik sebab badan besar gabak, fail muat cover kepala je. haha.

Tapi sekarang dah zaman moden. Tadi masa aku berjalan dalam hujan, ternampak seorang perempuan cover kepala dalam hujan. Aku terkesima dan terus mengambil gambar.

Tak reti nak jage Ipad tu, bagi aku je la woi!

Itu sahaja luahan perasaan hari ini. Terima Kasih.

4 comments:

Mr. Hardy said...

woh..ipad bkin tutup pala time ujan?biar betul...kaya gila kot orang tu...... ^o^

nuyu said...

bukan kaya, b.o.d.o tu namanye. ahahahah

Shawn Razaleigh said...

stress aku nengok

[ wanni ] said...

ipad pada dia murah sangat kot~ itu buat lindung hujan~

Salam perkenalan :D